محل تبلیغات شما

1- فضاسازي و زيباسازي حياط مدارس، از جمله ديوارها، سطح زمين، کاشت درخت و گل و گياه گذاشتن نيمکت هاي رنگي و زيبا در حياط مدرسه، تابلوي زيباي سر در مدرسه، ديوارهاي تميز و زيبا و تزيين شده با نقاشي هاي زيبا، نماسازي هاي مختلف.
2- زيباسازي مناسب ساختمان مدارس از جمله هماهنگي کاشي و سراميک و سنگ - رنگ آميزي در و ديوارها، پرده هاي زيبا جهت کلا س ها، زيباسازي راهروهاي کلا س ها، دفتر معلمان، اتاق مشاوره و.
3- زيباسازي و تميز بودن نمازخانه استفاده از خوشبوکننده ها، استفاده از نوشته ها و خطاطي هاي زيبا و استفاده از گلدان هاي زيبا، استفاده از فرش هاي زيبا و هماهنگ با پرده ها تميز بودن و زيباسازي دستشويي ها و وضوخانه (حتما فضاي وضوخانه از کاشي و سراميک زيبا و تميز استفاده گردد) محل آبخوري ها سنگ شده باشد و در وضوخانه ها از لوله کشي آب گرم استفاده شده باشد.
4- زيباسازي راهروها و ورودي ها با استفاده از گلدان هاي گل طبيعي و مصنوعي.

5- زيباسازي کتابخانه ها استفاده از کمدهاي يکرنگ و يک مدل جهت نگهداري کتاب ها (ترجيحا استفاده از کمدهاي چوبي زيبا) استفاده از گلدان هاي طبيعي در فضاي کتابخانه، ميز و صندلي هاي يک رنگ و زيبا، قفسه هاي زيبا جهت در دسترس قرار دادن مجلا ت و رومه ها.
6- تشويق دانش آموزان جهت آوردن گل و گياه طبيعي و استفاده از آن در محيط کلا س ها.
7- پوشش ظاهري دانش آموزان، استفاده از روپوش هاي خوش رنگ و شاد .
8- پوشش ظاهري معلمان، مدير و معاونان که با رعايت تمامي موازين شرعي مي توان از رنگ هاي شاد و رنگ هاي روشن استفاده کنند.
9- استفاده از قاريان با صوت و لحن زيبا در صبحگاه مدرسه (اگر به صورت زنده باشد بهتر است وگرنه از نوارهاي مناسب مي توان استفاده کرد.
10- ايجاد روابط انساني مطلوب بين ارکان مدرسه
شرايط مطلوب کار موجب تقويت روحيه معلمان و افزايش ميل و رغبت و علاقه آنان به کار و غرور و افتخارشان در مدرسه خواهد شد
11-استفاده از روش‌هاي فعال تدريس
معلماني که از روش‌هاي فعال استفاده مي‌کنند، کلاس‌هاي شادتري دارند. مشارکت دانش‌آموزان در کلاس و آموختن آنها را از کسالت و بي‌حالي رها ساخته، شادابي و نشاط را تقويت مي‌کند.

 

12-ايجاد رابطه دوستانه با نوجوانان و کودکان

13-معرفي الگوهاي مناسب

14-تشويق کردن و ارزش‌گذاري براي ايجاد حس عزت و اعتماد به نفس و در نتيجه احساس لذت و شادي از فعاليت

15-آموزش روابط اجتماعي مناسب به دانش‌آموزان

16-توجه به معيارها و ملاک‌ها و عوامل شادي‌آفرين در سنين مختلف
در دوران کودکي، برآورده شدن احتياجات اساسي جسمي و رواني عامل وجد و سرور است.
در دوران نوجواني پذيرش از طرف اعضاي خانواده و گروه همسالان و نيز ابراز موفقيت در کارهاي شخصي و امور تحصيلي شادي‌آفرين است.
در جواني و بزرگسالي، کسب مهارت‌هاي لازم براي تصدي شغلي، پيشرفت در کار و تحصيل، موفقيت در کارهاي هنري و ورزشي احساس وجد و مسرت را به‌وجود مي‌آورد.

ویژگی های یک مدرسه شاد

چگونگی شاداب سازی مدارس با توجه به فرهنگ اسلامی

ایجاد نشاط برای دانش آموزان

استفاده ,ها ,زيبا ,زيباسازي ,رنگ ,جهت ,استفاده از ,زيبا و ,هاي زيبا ,از گلدان ,گلدان هاي

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

مرکز آموزش و آزمون بین المللی مهر ICDL